Het Team

Tandartsen
Alle ingrepen in de mondholte en diagnostiek van het hoofd- hals gebied.

Erik Bertens
Tandarts-gnatholoog

Door jaren lange ervaring aan de universiteit als medewerker van de indicatie/polikliniek van het Academisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam (de ACTA) en later als tandarts bijzondere tandheelkunde in het Dijklander Ziekenhuis te Hoorn en nu in het Medisch Centrum Alkmaar is tandarts Erik Bertens uitermate deskundig in de pijndiagnostiek van acute en chronische pijnen in het hoofdhals gebied.
De interesse is in de vakgebieden CMD (Craniomandibulare dysfunctie) of kortweg Kaakgewrichtsklachten en Endodontologie (zie hoofdstuk endodontologie). Voor behandeling van de kaakgewrichtsklachten wordt er intensief samen gewerkt met de fysiotherapeut.

Simona F.P.Bertens-Ruffino
Speciale deskundigheid is verworven op het deelgebied Cosmetische tandheelkunde. Door met esthetische tandheelkunde al bezig te zijn ver voor dat dit "booming" werd heeft ze jaren lange ervaring met dit deelgebied van de tandheelkunde en weet ze als geen ander wat wel kan en wat niet. Al meer dan 20 jaar worden er tanden gebleekt en van composiet facings voorzien met een prachtig en zeer duurzaam resultaat. Tandarts Simona Bertens-Ruffino is met haar Italiaanse achtergrond meer dan gemiddeld in staat om met artistieke vormgeving lelijke tanden te transformeren naar prachtig witte tanden.

Marien Doevendans
Tandarts

De mondhygieniste / mondzorgkundige : ( 4 jaar hbo opleiding)
Voorheen mondhygiëniste alleen nu met 1 jaar extra studie.
Gebitsreiniging. Het verwijderen van het tandsteen, maar ook tandsteen wat diep onder het tandvlees zit. ( parodontale aandoeningen ).
Het uitvoeren van een halfjaarlijkse controle onder supervisie van de tandarts.
Het behandelen ( boren en vullen ) van kleine gaatjes in het kindergebit.
Het sealen van de tanden en kiezen (kunsthars laagje op de tanden en kiezen).
Het maken van afdrukken en het maken van foto's en dergelijke.

Chris

Preventie assistente : (3 jaar mbo + 1 jaar preventie opleiding).

Ofwel assistente-plus.
Gebitsreiniging. Het verwijderen van eenvoudig tandsteen wat boven het tandvlees zit. Dus geen parodontale aandoeningen.
Het assisteren van de tandarts aan de stoel, aan de balie en telefoon.
Het maken van afdrukken en het maken van foto's en dergelijke.

Cindy

Tandarts assistente : ( 3 jaar mbo opleiding ).

Het reilen en zeilen aan de balie, telefoon en het assisteren van de tandarts aan de stoel.

Annet
Silvana